Reżyseria: Laura Sonik

Premiera: 2021-03-13

Tekst: Laura Sonik, Anna Wieczorek

Scenografia: Sylwia Maciejewska

Muzyka: Filip Sternal

Multimedia: Marianna Korman i Piotr Szatyłowicz 

Choreografia: Monika Witkowska 

Oprawa graficzna: Krzysztof Szatkowski 

Reżyseria światła: Piotr Szatyłowicz

Głosu użyczyli: Marianna Korman, Niko Niakas, Leon Szatyłowicz.

Obsada: Żanetta Gruszczyńska-Ogonowska, Katarzyna Ulicka-Pyda, Beata Niedziela, Bernadetta Burszta, Adam Lisewski, Artur Czerwiński, Jacek Zdrojewski

Inspicjent: Izabela Rogowska

Czas trwania spektaklu: 1h 15 min (z przerwą)

Sugerowany wiek odbiorcy: 4+

Kazuko

Bycie człowiekiem, to piękna rzecz. Piękna. Ale trudna.
„Kazuko” to opowieść o małej rybce, która bardzo chciała stać się człowiekiem. To historia przyjaźni ponad podziałami, ponad ograniczeniami, także gatunkowymi. I o tym, że spełnianie marzeń, to też podejmowanie decyzji. I ponoszenie konsekwencji z tym związanych. Przede wszystkim jednak, to opowieść o dorastaniu.
Baśń opiera się na licznych podaniach i legendach o morskich istotach, które zafascynowane światem ludzi, stawały się jego częścią. W kulturze dalekiego wschodu ludzie boją się mocy oceanu i wierzą, że natura i egzystencja człowieka są ze sobą silne sprzężone.
W całej historii mocno zakorzeniona jest tradycja japońska i klimat wschodni. Bóstwa i duchy powszechnie znane w Japonii, Kraju Kwitnącej Wiśni są obecne w opowieści. W swoim mistycznym majestacie przyglądają się poczynaniom bohaterów, czasami dając znać o swojej obecności, czy nawet bezpośrednio wpływają na ich losy.
Baśń jest przeznaczona dla dzieci od 4 roku życia. Prosty, dziecięcy, ale nie dziecinny język pozwala na zrozumienie i utożsamienie się z bohaterami opowieści. Kultura Dalekiego Wschodu i związane z nią następstwa dzięki ingerencji wszędobylskiego Narratora są dla dziecka zrozumiałe i przyswajalne.
Całość okraszona jest humorem. Są też chwile smutne, i straszne – jak w każdej bajce. Ale szczęśliwe zakończenie może okazać się o wiele trudniejszym rozwiązaniem niż przypuszczać by mogli jego uczestnicy. Odstępstwem od typowego schematu bajki, jest tu powierzenie decyzji o happy endzie głównej bohaterce, która musi wybrać między dobrem swoim, a swoich najbliższych.
Każda decyzja jest trudna. Jednak czy nie warto walczyć o marzenia?

Baśń dla dzieci od wieku przedszkolnego.

Spektakl wziął udział w 27. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Anna Jazgarska, Justyna Landorf, Andrzej Lis, Henryk Mazurkiewicz, Barbara Pitak-Piaskowska,  Jacek Sieradzki (przewodniczący), Paweł Stangret.